Institut del Voltreganès
L'Institut del Voltreganès, ubicat a Les Masies de Voltregà, és un centre de 2/3 línies d'ensenyament secundari obligatori i de 2 línies d'ensenyament postobligatori de batxillerat.
Des del curs 2010 participem del Pla d'Autonomia de Centres que ens ha permès afavorir a la millora del rendiment acadèmic dels alumnes i alhora treballar per a la cohesió social.
Des del curs 2003 - 2004, en què va aparèixer al Voltreganès, el nostre centre educatiu ha acollit i acull tant a alumnat de les escoles públiques com de la privada de la zona i alumnat de poblacions properes.
El 2005 - 2006 es va ampliar el disseny curricular del centre amb el primer curs de batxillerat. El 2006 - 2007 es va realitzar el trasllat de l'institut al nou edifici al carrer Matagalls 48, que va suposar una millora i ampliació dels espais educatius, noves infraestructures i un increment considerable de la plantilla. Aquell any, el centre va disposar d'una aula d'acollida i es treballaven les llengües i les ciències per àmbits.
Durant dos cursos es va fer formació per a la planificació del Pla de Suport Conductual Positiu del qual van sortir el Projecte SomRIURE i els principis de centre que es recullen en els documents de treball de l'institut. Per atendre la diversitat s'han prioritzat des del centre agrupaments de diversificació curricular amb projectes com: Aula Oberta, Aula d'aprenentatge i Junts sumem (Projecte d'impuls a la millora).
El desembre de 2008 es va donar a l'Institut el distintiu d'Escoles Verdes i el curs 2011 - 2012 es va presentar el Pla integrat de llengües estrangeres (PILE) dins el Pla d'Autonomia de Centre com una de les estratègies de millora dels resultats acadèmics.
La jornada compactada se'ns va concedir el curs 2012 - 2013 arran d'un treball conjunt entre persones docents, famílies i institucions públiques. Com a alternativa per a les tardes de l'alumnat va sorgir l'estudi assistit i el pla d'esport a l'escola i als matins es va buscar una franja de mitja hora diària per implementar el pla d'impuls a la lectura.
La metodologia que empra el centre des del primer pla de millora que es va elaborar el curs 2005 - 2006 està dissenyada per a la inclusió i la cohesió de l'alumnat potenciant les capacitats i habilitats de cada alumne/a tant pel que fa als aprenentatges com pel que fa a les competències socials.
L'organització curricular del centre proporciona la base per a l'adquisició de coneixements i facilita la incorporació de l'alumnat al món universitari o al món laboral.