La conferència ha estat a càrrec de David Bueno, doctor en biologia, professor i investigador de genètica a la Universitat de Barcelona.
Entre altres coses, ens ha explicat, que no s'han de limitar les hores de plàstica, música i educació física, especialment en l'etapa de primària, perquè són precisament els aprenentatges més transversals que hi ha. La resta d'assignatures haurien de construir-se al seu voltant. La part del cervell que aprèn a seqüenciar és exactament la mateixa que després ens permet seqüenciar qualsevol activitat de la nostra vida. Tant la música com la plàstica apel·len directament a les emocions de la persona, i les emocions són crucials en qualsevol aprenentatge que les dugui associades, el cervell ho interpreta com: "És important per sobreviure. Ho haig de recordar bé per si torna a passar una cosa semblant, saber què haig de fer. Per això el cervell emmagatzema molt bé qualsevol aprenentatge que dugui emocions. I la resta, com que no és important per sobreviure, per què gastar neurones recordant-ho?".
Per tant, caldria dissenyar el currículum educatiu al voltant d'això i després afegir-hi la resta.
El David Bueno posa valor als jocs de sempre, que haurien de ser la base de l'aprenentatge dels infants.